الأحد، 3 أكتوبر 2010

حياتك صفحة من الألوان

 



نولــد ولوحة حياتنا بيضاء نقية ..
منا من يحولها الى الســــواد..
ومنا من يحافظ على نقائها و صفائها ..

والقليل هم من لونوا صفحاتهم بــ ألـوان الحياة ..



لــون حيــآتك .. بألــوان التفائل ..و السعاده .. و الفرح ..

فعندما .. تمر بـضيق .. لا تقف حزينا .. وتتقوقع .. في حزنك ..
أكسر .. قوقعتك.. وأبدأ بتلوين حياتك .. بلون السعاده


عندما تحس بــالوحدة .. تذكر شخص ..تحبه .. وتعزه..
وتذكر.. كل لحظاتك الحلوة معه..


عندما تمر .. بتجربة فاشلة.. لا تقف عندها ..
 وأبدأ برسم.. لوحه النجاح .. من ألوان الفشل ..




أشعل حياتك.. بل حياة كل من حولك.. بلون التجديد .. حوّل عالمك إلى عالم مليء
بــالألـوان..


ستجد أن هذا الكون
واســع ومـبـهــر وجميل
ستجد ان الحياه رائعه بجميع الالوان
كل يوم..
هو صفحة من لوحة حياتنا ..
اختر أنت ألوانه واستمتع به ..




فلتختارو أجمل الألوان
لرسمها..
وتجميلها ..


هناك 14 تعليقًا:

  1. أشعل حياتك.. بل حياة كل من حولك.. بلون التجديد .. حوّل عالمك إلى عالم مليء
    بــالألـوان..

    كلامك جميل قوى كله تفاؤل و سعاده و اشراق
    انا شخصيا بحب اعمل كده مع كل الناس اللى حواليا حتى و انا فى احلك لحظات حياتى

    ربنا يخلى حياتك كلها فرحه و هنا
    و مبروك المدونه يا قمر و يارب تفضضلى دايما وسطنا

    دمتى زى السكر

    ردحذف
  2. وااااااااااااو
    شكلى انا اول تعليق فى اول بوست
    يبقى انا بقى اللى قصيت الشريط

    ردحذف
  3. أخيرا عرفت أعلق يابنتى من انبارح بحول اكتب تعليق مش عارفه

    بوست عجبنى الصراحه كله الوان جميله وتفائل وسعادة وفرح
    ربنا يدخل السعادة فى قلبك دوما

    يبقه كدا انا اللى كان معايا المقص عشان صيدلانيه تقص الشريط
    ههههههههههههه
    مبروك المدونه
    هههههههههههههه
    تحياتى

    ردحذف
  4. صيدلانية طالعه نازله

    ربنا يخليكي انا سعيده جدا
    انك أول واحده تقصي شريط مدونتي
    وبجد نفسي تعتبريني اختك وتنوريني دايما

    ردحذف
  5. الحب الجميل
    أولا اسمك جميل ومدونتك أجمل
    ثانيا انا مبسوطه جدا انك علقتي عندي
    ومليتي مدونتي حب
    ثالثا أسفه لو كنت تعبتك في التعليق
    معلش لسه جديده
    يارب تكون مدونتي عجبتك
    منوراني

    ردحذف
  6. عندما تمر .. بتجربة فاشلة.. لا تقف عندها ..
    وأبدأ برسم.. لوحه النجاح .. من ألوان الفشل ..

    بديعة جدا الكلمات دي ياألوان
    حاسة بتفاؤل وبنور في كل حرف من كلماتك

    مدونتك متميزه والوانك مبهره
    بحييكي على ذوقك
    أسعدك الله

    ردحذف
  7. من كل بستان زهرة
    ربنا يخليكي يا جميله
    انتي الي جميله من جواه علشان كده شايفه كل حاجه جميله
    ربنا يخليكي

    وياريت تبقي تزوريني دايما

    ردحذف
  8. الله على اللجمال
    والوان التفائل الجميله
    كلمات رائعه
    عندما تمر .. بتجربة فاشلة.. لا تقف عندها ..
    وأبدأ برسم.. لوحه النجاح .. من ألوان الفشل ..

    ردحذف
  9. ميرسي يا عمرو
    مبسوطه ان المدونة والألوان و الكلمات عجبتك
    شرفتني

    ردحذف
  10. جميله اوى المدونه
    الوانها تروبيكال وجميله
    التفاؤل حبيبتى احلى حاجه فى الدنيا و من غيره منقدرش نعيش

    تحياتى ليكى و مبروك المدونه

    بنت

    ردحذف
  11. السلامو عليكم

    ألف مبروك دخولك عالم التدوين
    صدقينى أنا حياتى أتغير ألونها لما دخلت التدوين بقت حاجه تانيه
    بس المشكله اللى فى الوان بتفضل ثابته فى لوحه حياتنا
    زى اللون الاسود
    مش بيفارق حياتنا

    عجبنى جدآ
    عندما تحس بــالوحدة .. تذكر شخص ..تحبه .. وتعزه..
    وتذكر.. كل لحظاتك الحلوة معه..

    فعلآ ده حالى ووصف جامد جدا لحالى شخصيآ
    لما ببقى مش شايف قدامى والدنيا اسيا عليه قوى
    وحالتى مش مستحمله
    اول شئ بيجى فى بالى أعز حب فى حياتى والحب الوحيد
    الدامج بين فرحى وحزنى
    بين ضحكى ودمعى
    بين حياتى ومماتى
    أتذكر ضحكتها تتغير حياتى
    المح عنيها يتغير حالى
    أفتكر يوم استمتعت بيه من النظر ليها ولجمالها
    يتغير الون حياتى

    أفتكر فراقى ليها
    اتزكر عذابى ونارى

    تدوينه أوله رائعه

    تحياتى لأجمل لون ذكرنى بأجمل حياه
    أهديكى ورده حب لقلبك الطيب

    محمـــد التركـــى

    ردحذف
  12. أنا نسيت أقولك أسف على تأخيرى على زيارت مدونتك
    وبشكرك على متابعتك لمدونتى

    تحياتى ليكى ياأجمل ألوان

    ردحذف
  13. بنوته
    ربنا يخليكي ده من ذوقك
    مبسوطه ان مدونتي عجبتك

    نورتيني

    ردحذف
  14. محمد التركي
    اللون الأسود لو حطينه عليه اللون الأبيض
    هيتحول لرمادي وده ارحم من الأسود
    لازم اللون الرمادي في الحياه

    أوعى تفكر في الي باعك
    ولو افتكرتها افتكر الأيام الحلوه بس

    متعتذرش انا مبسوطه انك نورتي
    وبجد اتشرفت بوجودك

    ردحذف

أتمنى انك تلون مدونتي بألوانك المشرقه